vrijdag 7 februari 2014

Rijst met Avocado en Creme Fraiche

Dit is een recept wat ik uit de Linda magazine heb. Hij is om te smullen. Ik zal de ingrediënten er neer zetten zoals ze officieel zijn. Ik heb kleine aanpassing gedaan en zal mijn eigen ingrediënten er tussen haakjes erachter zetten

Ingrediënten:
150 gram gekookte rijst   (notenrijst)
2 eetlepels geiten-crème fraiche naar smaak afgestreken of volle scheppen (gewone creme fraiche)
1 of 2 bosuitjes in smalle reepjes gesneden  (rode ui)
1 rijpe avocado in plakjes
handje bieslook, knip de bieslook af in reepjes van ongeveer een halve centimeter
versgemalen zwarte peper, naar smaak
eventueel zeezout (heb ik toegevoegd)

Bereidingswijze:
Meng eerst de crème fraîche met de rijst en voeg daarna de rest toe. Schep alles door elkaar, roer steeds na toevoeging van een ingredient, zodat alles goed gemengd is. Wees scheutig met de peper en voeg eventueel wat zeezout toe als je vindt dat er te weinig smaak aan zit.
Daar toe heb ik weer een schaal met rauwkost klaar gemaakt, maak dan ook je eigen rauwkost met je eigen smaak en voorkeur


Serveertips:
Lekker met een schaal rauwkost








Eet Smakelijk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten